Na Sarajevo Business Forumu prezentirano 250 projekata i održano 365 B2B sastanaka

Na Sarajevo Business Forumu prezentirano 250 projekata i održano 365 B2B sastanaka

Typography

Deveto izdanje Sarajevo Business Foruma, vodeće poslovno-investicijske konferencije jugoistočne Europe, ove godine zabilježilo je najveće brojke do sada, u svim programskim i organizacijskim segmentima. Forum je ugostio 1800 sudionika iz 50 zemalja širom svijeta, predstavljeno je 250 projekata i održano 365 različitih business-to-business sastanaka.

Ove godine je i rekordan broj novinara izvješatavao s konferencije. Akreditiran je 371 predstavnik medija, što je za 15% više nego prošle godine.

„Zadovoljstvo mi je što smo ovim SBF-om uspjeli poslati poruku da diljem regije jedni na druge gledamo kao na priliku, a ne kao bilo što drugo“ izjavio je Amer Bukvić, direktor BBI banke. „Sljedeće godine, za jubilarno deseto izdanje, pred nama kao organizatorima bit će veliki izazov. Povećati ove brojke za barem 30%. Za umrežavanje je potreban kontinuitet i mi ćemo i iduće godine biti na raspolaganju kako bismo zajedno tragali za investicijskim prilikama.“

„Grad Sarajevo spreman je biti partner svima koji se ovdje odluče investirati“ poručio je gradonačelnik Sarajeva Abdulah Skaka uoči panela „Tourism as a Rapid Growth Opportunity for SEE”, drugog dana Foruma.

Sarajevo doživljava turistički procvat, naglasio je Skaka. Uz stalni rast broja turista, hotelska popunjenost u gradu veća je od 80%. Prema podacima Svjetske turističke organizacije, BiH se nalazi u samom vrhu ljestvice po porastu broja turista, dok je prema stopi turističkog rasta jugoistočna Europa jedna od top 10 turističkih destinacija u svijetu. Osim obalnih područja, koje nude sunce i more, veliki potencijal za razvoj turističkih sadržaja imaju i unutrašnjosti zemalja. „Potencijal regije je u raznolikostima, a zemlje mogu djelovati tako da se povežu na rutama koje su za putnike logične te da na tim rutama postoji zajednička koordinacija”, tvrdi Snježana Derviškadić, voditeljica tima Projekta za turizam Vijeća za regionalnu suradnju (RCC).

„Novac čeka biti dio globalnih ulaganja. Novac nema gdje drugdje nego u manje razvijene zemlje“, mišljenja je Vedrana Likan, partnerica i izvršna direktorica Colliers Internationala za Hrvatsku, Sloveniju i Bosnu i Hercegovinu, dok je Aida Terzić, vlasnica Nature hotela na Trebeviću istaknula sljedeće: „Kada stignu u Sarajevo, turiste iz daleke Azije, Indonezije i Malezije zanima kompletna regija. Stvarna moć leži u povezivanju balkanskih zemalja. Brendiranje regije i zajednički nastupi na sajmovima turizma trebali bi biti idući korak“.

„U turizmu strojevi ne mogu zamijeniti ljude, a više zemalja u regiji povezivanjem stjeću kvalitetniju
perspektivu razvoja. I tu ne mislim samo na ekonomske prednosti, već i povezivanje među zemljama na prijateljskom nivou pri čemu je kulturna razmjena značajna“ izjavio je Takahiko Makino, savjetnik za regionalni turizam u Japanskoj agenciji za međunarodnu saradnju – JICA. Podijelio je pozitivna iskustva s japanskog tržišta na kojem se pet zemalja povezalo i promoviralo turističke potencijale, ne zemalja pojedinačno, već regije u cjelini te poručio kako zemlje jugoistične Europe trebaju prepoznati gdje je njihova perspektiva na tržištu u odnosu na svijet.

„Vaša jedina prilika za uspjeh na globalnom tržištu jest raditi zajedno i surađivati kroz klastere, konzorcije i sl., jer tvrtke na taj način mogu postići puno više“, poručila je Karin Hörhan, program menadžerica GIZ GmbH iz Njemačke tijekom panela „EU Supply Chain and its Impact on Western Balkan Companies”, podsjetivši da mala i srednja preduzeća čine 95% ekonomije BiH i zemalja regije.

„Ovo je moje drugo sudjelovanje na Sarajevo Business Forumu u ulozi predsjednika IDB grupe. Vrlo dobra organizacija govori mi kako je ovaj Forum postao najznačajniji poslovni događaj u regiji“, izjavio je dr. Bandar M.H. Hajjar, predsjednik Grupe Islamske razvojne banke (IDB). Podsjetio je kako je uloga privatnog sektora ključna u postizanju održivog socio-ekonomskog razvoja zemalja u razvoju. „Obećavajuća klima za ulaganje, razvijeno zakonodavstvo i povoljni porezni režimi u skladu s globalnim poslovnim praksama uvjeti su napretka.“ Dodao je i kako su uvjeti koje je BiH osigurala za uspjeh SBF-a, od njegovog prvog izdanja 2010. godine pa sve do danas, a na kojem su sudjelovali ugledni poduzetnici i predstavnici investicijskih institucija iz zemalja Zaljeva, Azije i Europe, imali veliki značaj na ubrzanje društveno-ekonomskog i kulturnog razvoja regije i BiH, te će tako biti i u budućnosti.

U šest kategorija dodijeljene nagrade „Sarajevo Business Bridge Awards“

Tijekom prvog dana Foruma, u zgradi Parlamenta BiH, održana je i ceremonija dodjele „Sarajevo Business Bridge Awards“. U šest kategorija nagrade su dodijeljene tvrtkama i pojedincima koji su svojim radom, inovativnim idejama i zapošljavanjem mladih doprinijeli razvoju poduzetništva i investicijske klime u regiji.

Tako je u kategoriji „New Business of the Year“ pobjednik Networks Sarajevo (BiH), nagrada „Business of the Year“ dodijeljena je aerodromu Nikola Tesla, a nagradu „Entrepreneur of the Year“ preuzela je Snježana Kopruner, direktorica GS Machinery Factory.

Nagrada „Youth Employer of the Year“ dodijeljena je Fondaciji Mozaik, nagradu „Social Impact Award“ primila je Porto Montenegro-Adriatic Marinas, a za inovatora godin izabrana je Bamcard Sarajevo s aplikacijom Kviko.

Prijavite se na naš Newsletter