Poliester Brajdic

Potrošnja ususret Valentinovu u Hrvatskoj rasla za 55 posto od 2016.

Mastercard Love Index

Typography

Sve više trošimo na restorane, hotele, cvijeće i nakit.

Istraživanje Mastercard Love Index koje se godišnje provodi od 11. do 14. veljače donosi analizu i trendove potrošačkih navika uoči i za vrijeme Valentinova u tri uzastopne godine (2016.-2018.)

 Bez obzira radi li se o cvijeću, nakitu ili nekom nematerijalnom poklonu kao što je nezaboravno iskustvo, čini se da Hrvati za Dan zaljubljenih troše više nego ikad. To pokazuju i rezultati istraživanja Mastercard Love Index prema kojem se potrošnja za kupnju poklona uoči i za vrijeme Valentinova povećala od 2016. do 2018. za 55 posto, dok je u istom razdoblju potrošnja za kupnju cvijeća porasla 72 posto te nakita za čak 76 posto.

Osim toga, sve su popularniji i nematerijalni pokloni u obliku iskustava, kao što su primjerice večera u restoranu ili odmor u hotelu. Tako se u tri godine uoči Dana zaljubljenih ukupna potrošnja u restoranima povećala za 34 posto, a u hotelima za 48 posto. Uz to, dosta se troši i na prijevoz koji čini 19 posto ukupne potrošnje u tom razdoblju.

Kupnja u zadnji čas

Pouzdajući se u stalnu dostupnost raznoraznih proizvoda i usluga, Hrvati sve češće poklone kupuju u zadnji trenutak. Podaci za 2017. i 2018. pokazuju da se najveći broj kupnji poklona (trećina) obavi tri dana unaprijed, odnosno 11. veljače. Još jedna zanimljivost je da je online kupnja poklona uoči Dana zaljubljenih, usprkos iznimno velikom povećanju od 202 posto u protekle tri godine, još uvijek puno manje zastupljena od one u klasičnim trgovinama. Tako se čak 95 posto transakcija uoči Valentinova obavlja na fizičkim prodajnim mjestima, a svega 5 posto online. Slična je situacija i na samo Valentinovo, kada se 96 posto poklona kupuje u trgovinama, a samo 3 posto online.

Sve češće plaćanje karticama

Još jedan trend koji je zabilježen je sve češće plaćanje poklona karticama. Općenito, broj kartičnih plaćanja oko Valentinova je u tri uzastopne godine porastao za 45 posto, dok se njihov broj značajno povećao i u restoranima (38 posto), hotelima (20 posto) te prilikom plaćanja prijevoza (159 posto) i kupnje cvijeća (57 posto).

„Štoviše, jedan od najuočljivijih trendova prilikom kupnje poklona uoči Valentinova je višestruko povećanje broja beskontaktnih transakcija, ali i povećanje ukupnog iznosa kupnje poklona plaćenih beskontaktnim karticama od čak 1453 posto u tri uzastopne godine. Među kartičnim plaćanjima, udio beskonatktnih transakcija oko Valentinova 2016. iznosio je 5 posto, a 2018. se popeo na 16 posto“, rekla je Gea Kariž iz Mastercarda.

* * *

Informacije o istraživanju

Godišnji Mastercard Love Index je kreiran na temelju analize transakcija kreditnim, debitnim i prepaid karticama u razdoblju oko Dana zaljubljenih (od 11. do 14. veljače) u protekle tri godine.

Prijavite se na naš Newsletter