HEP

Predstavljeni rezultati istraživanja o korištenju CRM rješenja u poslovanju malih i srednjih hrvatskih tvrtki

Typography

Istraživanje provedeno među malim i srednjim hrvatskim tvrtkama otkrilo je kako tek rijetke koriste Customer Relations Management (CRM) rješenja, dok se velika većina tvrtki još uvijek oslanja na jednostavne "Excel" tablice i rokovnike kroz koje prate prodajne procese te odnose s kupcima i klijentima...

Moderno poslovanje danas je gotovo nezamislivo bez kvalitetne implementacije nekih od dostupnih CRM (Customer Relation Management) rješenja, ipak tek se rijetki mali i srednji hrvatski poduzetnici (1 do 100 zaposlenika) odlučuju na korištenje CRM-a u svakodnevnom poslovanju.

CRM je najjednostavnije opisati kao skup alata za upravljanje poslovanjem i odnosima s klijentima/kupcima. Kvalitetan CRM objedinjuje sve podatke o poslovnom odnosu s klijentima i na jednom mjestu omogućuje najbolji mogući pregled. U CRM-u je moguće sve: od praćenja povijesti poslovnog odnosa, pisanje ponuda i računa, upisivanja radnih zadataka pa do statističkog analiziranja i planiranja marketinških, prodajnih i post-prodajnih aktivnosti.

Istraživanje koje su tijekom studenog i prosinca prošle godine proveli čakovečka IT tvrtka Softwise i poslovni portal PoslovniPuls - pokazalo je kako je samo 12,9% anketiranih malih i srednjih poduzetnika implementiralo CRM rješenje u svoju tvrtku.

Kada su u pitanju najveće prednosti korištenja CRM-a, hrvatske tvrtke koje ga koriste najčešće su izdvojile prednosti posjedovanja uređene baze klijenata, potpune podatke o prodajnim aktivnostima za svakog pojedinačnog klijenta, a pri vrhu najčešćih odgovora bila je i jednostavnost te brzina dijeljenja informacija između zaposlenika tvrtke.

Tvrtke su također primijetile i vrlo konkretne učinke korištenja CRM-a u svakodnevnom poslovanju poput manjeg odlska klijenata, učinkovitije prodaje, bolje interne komunikacije i kvalitetnijeg pregleda nad poslovnim aktivnostima te smanjenja troškova poslovanja.

Iako su poduzetnici mahom dobro (29%), vrlo dobro (19,4%) i odlično (35,5%) upoznati sa svim prednostima korištenja CRM rješenja - čak 87,1% anketiranih malih i srednjih tvrtki ne koristi CRM u svakodnevnom poslovanju, ali njih 64,5% razmišlja o uvođenju CRM-a. 48,4% ispitanika smatra kako bi njihova tvrtka imala korist od implementacije CRM strategije u svoje poslovanje.

Dok većina poduzetnika koji su sudjelovali u istraživanju redovito evidentira informacije i aktivnosti vezane uz odnose sa svojim klijentima, čini se kako i dalje prednjače dobro provjerene, ali zastarjele metode digitalne evidencije poput Excel tablica (71%) i Word dokumenata (19,4%), dok neki priznaju da najčešće koriste registratore (16,1%) ili rokovnike (16,1%).

"Bez obzira na poražavajuću činjenicu da velika većina malih i srednjih hrvatskih tvrtki trenutno ne iskorištava prednosti koje sa sobom donosi CRM - može nas ohrabriti podatak o velikoj zainteresiranosti za implementaciju CRM-a koja poduzetnicima omogućuje da povećaju učinkovitost poslovanja, prilagode marketinšku strategiju za nove klijente i poboljšaju odnose s postojećim klijentima - što će se svakako pozitivno odraziti i na samu uspješnost poslovanja tvrtke", komentirao je rezultate istraživanja Drago Bratko, direktor tvrtke Softwise.

Prijavite se na naš Newsletter