Kako se usvaja digitalizacija i zašto je sve više tvrtki provodi

Iako je pojam digitalizacije poslovanja poznat već više od desetljeća, proces je u posljednjih nekoliko godina postao neizbježan za većinu industrija. Kako se tvrtke iz raznih grana suočavaju sa sve većom konkurencijom na tržištu, jasna je potreba za učinkovitijim poslovnim modelom koji bi im pomogao da ispune očekivanja svojih klijenata. Sve više tvrtki uvodi digitalizaciju u svoje sustave, a postoji 6 sjajnih razloga zašto.

Povećanje učinkovitosti

Kada tvrtka pojednostavi poslovne procese i postigne veću produktivnost, ukupna učinkovitost će se povećati. Automatizacija poslovnih procesa koja proizlazi iz digitalizacije poboljšava učinkovitost različitih funkcija poput proizvodnje, logistike, prodaje, marketinga, odnosa s kupcima i mnogih drugih. Bez obzira koje su slabosti vaše organizacije, uvođenjem digitalizacije otvarate vrata novim idejama i daleko većoj produktivnosti. Na primjer, sve više tvrtki prihvaća online plaćanje kao jedan od osnovnih načina plaćanja, a mnoge od njih se okreću i inovativnijim metodama poput primanje i slanje novca putem PayPala.

Smanjenje troškova

Kad se produktivnost poveća, to dovodi do druge značajne koristi, a to je smanjenje troškova. Ako se digitalizacija izvede kako treba, tvrtka će moći učiniti više s istim resursima kao i prije. Također stvara mogućnost usmjeravanja određenih sredstava prema projektima usmjerenim na rast i razvoj tvrtke. Digitalizacija utječe i na upravljanje dokumentacijom eliminirajući potrebu za obradom, arhiviranjem i rukovanjem papirnatim dokumentima, a istovremeno eliminirajući troškove transporta i pohrane dokumentacije, kao i angažiranja djelatnika koji bi se time bavili.

Unapređenje proizvoda i usluga

kako se usvaja digitalizacija i zašto je sve više tvrtki provodi

Ulaganje u digitalnu transformaciju može se višestruko vratiti kroz mogućnost značajnog poboljšanja kvalitete proizvoda i usluga. Digitalizacija i sve njezine komponente mogu pružiti uvid u stvarne mogućnosti transformacije postojeće ponude, pa čak i nove izvore prihoda uz pomoć vrijednih podataka koji se temelje na stvarnim povratnim informacijama stvarnih kupaca. Korištenje suvremenih tehnologija pomaže vam da zadovoljite zahtjeve svojih kupaca i ponudite im bolju kvalitetu ubrzo nakon toga. Kupci će moći prepoznati tvrtku koja je poslušala njihove stavove i uzvratiti s većom lojalnošću nego što su do sada bili spremni iskazati. Dugovječnost poslovanja leži u zadovoljstvu kupaca, a upravo to proces digitalizacije omogućuje. Također, kada poboljšate proizvode s povratnim informacijama, bit ćete bolje pripremljeni za njihovo lansiranje na nekim tržištima o kojima ste oduvijek sanjali.

Rasterećenje zaposlenika

Digitalizacija čini jednu vrlo važnu stvar za rad i motivaciju zaposlenika – oslobađa ih obavljanja jednostavnih zadataka koji se uvijek iznova ponavljaju postavljanjem sustava koji ih automatski obavljaju. Zahvaljujući tome zaposlenici su rasterećeni i imaju više vremena za posvetiti se aktivnostima koje mogu doprinijeti razvoju tvrtke. Kada zaposlenici dobiju priliku iskazati svoju kreativnost kroz smislene radne zadatke, to utječe i na opće zadovoljstvo tima i motivaciju da se posao obavlja brže i bolje. Mnoge tvrtke izbjegavaju ili odgađaju uvođenje automatizacije zbog nedovoljne informiranosti, ali kada se odluče na nju, ubrzo shvate koliko ona utječe na kvalitetu rada.

Bolja interakcija s kupcima

Današnji kupci su uglavnom korisnici modernih tehnologija, te je logično da tvrtke koje imaju razvijenu prisutnost na internetu ostvaruju bolju komunikaciju s novom generacijom klijenata. Iako je digitalizacija u ovoj domeni više od izrade web stranice ili Facebook stranice, ona višestruko nagrađuje uloženi trud pomažući tvrtkama da bolje razumiju što njihovi kupci žele, kao i da prate uspjeh marketinških kampanja.

Što se tiče digitalnog marketinga, on je posebno važan za male tvrtke sa skromnijim budžetima jer oglašavanje na internetu daleko je povoljniji i dostupniji od klasičnih oglasa u tradicionalnim medijima poput novina i televizije. Također omogućuje tvrtkama ciljanje sadržaja na određenu skupinu ljudi koji bi mogli biti zainteresirani za njihov proizvod ili uslugu.

Sigurnost informacija

Nakon digitalizacije dokumenata imat ćete mogućnost praćenja svih digitalnih podataka, ali i ograničenja pristupa određenim dokumentima. Najviša uprava tvrtke imat će diskrecijsko pravo odobriti pristup samo onim zaposlenicima kojima je to potrebno kako bi se osigurala sigurnost vrijednih podataka. Također postoji mogućnost postavljanja sustava za spremanje više kopija kako bi se osiguralo da se podaci nikad ne izgube. Za razliku od digitalnih sustava, sve što je pohranjeno u papirnatom obliku nije jednostavno pretražiti i pohraniti, a također je vrlo lako uništiti, kako u slučaju prirodnih uzroka tako iu slučaju nesreće. Digitalna dokumentacija obično se pohranjuje u oblaku (tehnologija oblaka) i podaci su sigurni čak iu slučaju prirodnih katastrofa poput poplava i požara.

Potražnja za digitalizacijom veća je nego ikad i mnoge tvrtke osjećaju pritisak da je provedu što je prije moguće. Iako je sposoban transformirati bilo koji dio poslovanja, to ne znači da ga morate implementirati u svim segmentima istovremeno. Sada kada ste upoznati s najvažnijim prednostima digitalizacije, možete procijeniti u kojim područjima bi ona imala najveći utjecaj.

Koliko je koristan ovaj članak?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena 5 / 5. Brojanje glasova: 1

Još uvijek nema glasova. Ocijenite prvi!

Pošto vam se svidio članak molimo da ga podijelite

Pratite nas na društvenim mrežama

Žao nam je što vam se nije svidio sadržaj. Možete li nam reći zašto?

Pomozite nam da unaprijedimo sadržaj!

Recite nam kako možemo unaprijediti ovaj sadržaj

Ako smatrate da sadržaj objavljen na našem krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu [email protected] Materijal poslati na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i naš porta nema obavezu postupiti po istim.

Možda vas zanima

Kako pravilno meditirati? – Meditacija za opuštanje

Mnogi ne znaju, ali u meditaciji smo u svom prirodnom stanju, u stanju mira i svjesnosti. Meditacija...

Kako biti sretan, ispunjen i pozitivan

Sreća je cilj kojem svi teže. Biti sretan nije nešto što postižete i to je to,...

Kako crte lica otkrivaju karakter ljudi

Istraživali smo kako crte lica otkrivaju karakter ljudi. Ako se pitate što možete saznati o osobi...