S obzirom na brzi razvoj tehnologije i promjene u načinu života, online trgovina se razvija i mijenja iz godine u godinu.
Sa svakim novim trendom, trgovci se moraju prilagoditi kako bi ostali konkurentni na globalnom tržištu.
S obzirom na trenutnu dinamiku tržišta, predviđa se da će online trgovina 2025. godine doživjeti još snažniji rast, a u ovom tekstu ćemo se fokusirati na ključne trendove koji će oblikovati online trgovinu u narednim godinama.
U 2025. godini, trgovci će se suočiti s novim izazovima, ali i nevjerojatnim prilikama koje donose napredak tehnologije, promjene u potrošačkim navikama i sve veću ulogu održivosti i personalizacije.
Povećana primjena umjetne inteligencije i automatizacije
Jedan od najistaknutijih trendova u online trgovini za 2025. godinu bit će daljnja primjena umjetne inteligencije (AI) i automatizacije u različitim aspektima poslovanja.
AI će omogućiti trgovcima bolje razumijevanje ponašanja potrošača, što će im pomoći u stvaranju personaliziranih ponuda, boljoj segmentaciji kupaca i učinkovitijem upravljanju inventarom.
Alati za automatizaciju postat će standard u mnogim online trgovinama jer omogućuju bržu obrada narudžbi, optimizaciju logistike i bolju korisničku podršku.

Jedan od najvažnijih aspekata primjene AI tehnologije bit će chatboti i virtualni asistenti, koji će postati neizostavni dio kupovnog iskustva.
Chatboti će biti sposobni rješavati zahtjeve i pitanja kupaca u realnom vremenu, pružajući im brzu i učinkovitu podršku.
S obzirom na napredak u prirodnom jeziku i prepoznavanju emocija, chatboti će moći prepoznati potrebe potrošača i pružiti im personalizirane odgovore, što će poboljšati korisničko iskustvo i zadovoljstvo.
Osim toga, umjetnička inteligencija će pomoći trgovcima u optimizaciji cijena putem dinamičkog određivanja cijena, što će omogućiti bolju konkurentnost na tržištu.
Algoritmi koji analiziraju tržišne uvjete, konkurenciju i potrošačke navike moći će automatski prilagoditi cijene kako bi maksimizirali profit bez ugrožavanja kvalitete korisničkog iskustva.
Personalizacija i iskustvo kupovine
Potrošači sve više očekuju personalizirano iskustvo kupovine koje je utemeljeno na njihovim specifičnim željama i potrebama.
Do 2025. godine, online trgovine bit će još naprednije u primjeni personalizacije, omogućujući kupcima da dožive jedinstveno iskustvo koje je prilagođeno njihovim sklonostima.
Personalizacija će obuhvatiti sve aspekte trgovine – od preporuka proizvoda, pa sve do interakcije s korisnicima putem oglašivačkih kampanja.

Jedan od ključnih faktora personalizacije bit će upotreba podataka o kupcima. Trgovci će moći pratiti povijest kupovine, pretraživanja i ponašanje na internetu kako bi kreirali personalizirane ponude i promocije.
Također, s obzirom na napredak u tehnologiji, trgovci će moći koristiti prednosti proširene stvarnosti (AR) i virtualne stvarnosti (VR) kako bi kupcima omogućili da virtualno isprobaju proizvode ili pregledaju proizvode u kontekstu stvarnog života.
Na primjer, kupci će moći isprobati odjeću ili obuću virtualno, što će im pomoći donijeti bolje odluke o kupovini.
S obzirom na to da potrošači postaju sve zahtjevniji, trgovci će morati ulagati u tehnologije koje omogućuju brzo i jednostavno prepoznavanje preferencija kupaca te će moći pružiti jedinstvene ponude koje odgovaraju specifičnim željama svakog pojedinca.
Ovaj trend personalizacije bit će ključan za privlačenje i zadržavanje kupaca.
Uloga održivosti i ekoloških inicijativa u online trgovini
Održiva trgovina postat će sve važnija u 2025. godini, kako zbog sve većeg interesa potrošača za ekološki prihvatljive proizvode, tako i zbog rastuće svijesti o negativnom utjecaju konvencionalne proizvodnje na okoliš.
Održivost će postati važan faktor u donošenju odluka o kupovini, a trgovci će morati prilagoditi svoje poslovanje kako bi zadovoljili ove nove zahtjeve.
Online trgovine će u budućnosti uvesti ekološke proizvode i pakiranja kao standard. Trgovci će sve više koristiti održive materijale za ambalažu, smanjujući plastični otpad i omogućujući kupcima da odaberu proizvode koji su proizvedeni uz minimalan negativan utjecaj na okoliš.

Potrošači će također moći pratiti ekološki otisak svojih kupovina, zahvaljujući novim tehnologijama koje omogućuju transparentnost u vezi s procesom proizvodnje i dostave.
Zelene inicijative u logistici također će postati važan trend. Trgovci će implementirati energetski učinkovite metode dostave, korištenje ekološki prihvatljivih vozila i optimizirane rute dostave kako bi smanjili emisiju ugljičnog dioksida.
Pored toga, mnoge online trgovine već danas nude mogućnost povratka proizvoda u reciklirane kutije, a očekuje se da će se ove opcije proširiti i postati standard do 2025. godine.
Održiva trgovina neće se odnositi samo na proizvode, već i na poslovne modele. U budućnosti ćemo svjedočiti porastu popusta i promocija za kupce koji doniraju ili recikliraju proizvode, kao i poticanju programa povrata proizvoda koji su više ekološki prihvatljivi.
Mobilna trgovina i optimizacija za mobilne uređaje
S obzirom na to da pametni telefoni i mobilni uređaji postaju najvažniji alati za kupovinu, online trgovine 2025. godine morat će biti potpuno optimizirane za mobilnu trgovinu.
Potrošači očekuju da trgovine budu jednostavne za korištenje na mobilnim uređajima, s brzim učitavanjem stranica, optimiziranim sučeljima i mogućnostima za brzu i sigurnu kupovinu.
U 2025. godini, trgovci će se usmjeriti na poboljšanje mobilnog iskustva, nudeći kupcima mogućnost brze kupovine putem jedinstvenih metoda poput “one-click” kupovine, biometrijske autentifikacije i pametnih algoritama koji olakšavaju pretragu i odabir proizvoda.

Također, aplikacije koje omogućuju personalizirane preporuke bit će standard, pružajući korisnicima sadržaj koji odgovara njihovim potrebama i preferencijama.
Mobilna trgovina neće se zaustaviti samo na aplikacijama i web stranicama. Povećat će se i uporaba mobilnih plaćanja, uključujući digitalne novčanike i kriptovalute, što će omogućiti brže, sigurnije i praktičnije transakcije.
Ova vrsta trgovine bit će sve važnija, osobito u regijama u kojima je pristup tradicionalnim bankama ograničen, a mobilni uređaji postaju primarni alati za obavljanje svih vrsta financijskih transakcija.
Social Commerce: Kupovina putem društvenih mreža
Social commerce, odnosno kupovina putem društvenih mreža, postat će dominantan trend do 2025. godine.
U posljednjim godinama društvene mreže poput Instagrama, Facebooka, TikToka i Pinteresta već su integrirale mogućnosti kupovine direktno putem svojih platformi, a ovaj trend samo će rasti.
S obzirom na to da potrošači provode sve više vremena na društvenim mrežama, trgovci će iskoristiti ove platforme za direktnu interakciju s kupcima, promoviranje proizvoda i olakšavanje samog procesa kupovine.
Influenceri će imati ključnu ulogu u društvenoj trgovini jer će nastaviti poticati svoje pratitelje na kupovinu putem postova, videa i drugih vrsta sadržaja.
Osim toga, društvene mreže će postati integrirani kanal za kupovinu, omogućujući trgovcima da koriste napredne alate za ciljanje specifičnih demografskih skupina.
Kupci će moći izravno kupovati proizvode iz objava, komentara i video sadržaja, čineći proces kupovine bržim i intuitivnijim.
Zaključak
Trgovina putem interneta nastavit će rasti i razvijati se u 2025. godini, a trgovci koji se uspješno prilagode novim tehnologijama, promjenama u ponašanju potrošača i zahtjevima za održivost, bit će u najboljoj poziciji za ostvarivanje uspjeha.
Povećana primjena umjetne inteligencije, personalizacija korisničkog iskustva, ekološke inicijative, mobilna trgovina i social commerce samo su neki od ključnih trendova koji će oblikovati online trgovinu u nadolazećim godinama.
Trgovci koji budu u stanju prepoznati ove trendove i implementirati ih u svoje poslovanje, imat će priliku stvoriti inovativne, učinkovite i konkurentne online trgovine koje će privući i zadržati kupce.
Preporučujemo da pročitate:
- Online Edukacija: Kreiranje i Prodaja E-tečajeva
- 10 Savjeta za Uspješno Vođenje Tima na Daljinu
- Nedostatak sna
- Ljekovito bilje
- Šta su online poslovi?
- Kako biti sretan, ispunjen i pozitivan