Razlike među generacijama – znate li kojoj pripadate?

- Advertisement -

Pojmovi poput Tiha često se nalaze na raznim portalima generacija, baby boomers te generacija X, Y ili Z. Ako ste imali priliku čuti za ovu terminologiju, ali niste baš upoznati s njezinim značenjem, u nastavku teksta riješit ćemo vaše nedoumice. Ove podjele zapravo predstavljaju specifičnu demografsku kategoriju i najčešće ih koriste marketinške agencije i istraživači tržišta. Odluka o tome gdje generacija počinje i gdje završava temelji se na kulturnim, političkim, ekonomskim ili društvenim događajima koje je određena skupina doživjela tijekom djetinjstva i adolescencije, određujući njihov daljnji tijek života.

Najveća generacija i tiha generacija

Pripadnici najveće generacije rođeni su u razdoblju od 1901. do 1927. godine. Oblikovala ih je Velika depresija i bili su glavni sudionici Drugog svjetskog rata.

Sljedeća generacija je Tiha generacija koja uključuje sve rođene od 1928. do 1945. godine. Tijekom Velike depresije pripadnici ove generacije bila su djeca. I oni su u ranom djetinjstvu ili mladosti preživjeli sve strahote Drugog svjetskog rata.

Baby boomers

Događaji koji su oblikovali ovu generaciju bili su rastući optimizam nakon Drugog svjetskog rata, Hladni rat i hipi pokret. Rođeni su u razdoblju od 1946. do 1965. godine. Za razliku od prethodnih generacija, ova je imala puno bolji život i znatno više novca za hranu, odjeću i putovanja. Ovo je generacija koja je najveći fokus stavila na obrazovanje djece.

Generacija X

Ovu generaciju često nazivaju izgubljenom generacijom, jer je čine djeca koja su veći dio dana bila bez roditeljskog staranja. Najviše su bili izloženi razvodu svojih roditelja, a odgajali su ih najčešće bake i djedovi. Riječ je o generaciji rođenoj od 1966. do 1976. godine.

Karakterizira ih visoka razina skepticizma. Ujedno su i najobrazovanija generacija, pa se s pravom tvrdi da su formirali obitelji s višom razinom ne samo znanja, već i opreza u odnosu na roditelje. Ovoj se generaciji pripisuju i poduzetničke sklonosti. Nazivaju ih i MTV generacijom, što aludira na istoimeni glazbeni video kanal. Pripadnici Generacije X predstavljaju prvu generaciju koja je imala pristup računalima i u školi i kod kuće.

Zanimljivosti koje su obilježile ovu generaciju su slijetanje na Mjesec i prvi Zemljin selfie.

Generacija Y ili milenijalci

Pripadnici ove generacije rođeni su od 1977. do 1994. godine. Smatraju se vrlo sofisticiranom i tehnološki naprednom generacijom koja je imuna na prodajne promocije i tradicionalni marketing. Ova generacija je od najranijeg djetinjstva bila izložena raznim medijima. Istovremeno, to je generacija koja lako prihvaća nove trendove, pa tako i one ključne za poslovanje. Prvenstveno se misli na potrošačke navike i korištenje tehnologije.

Također, Generacija Y u velikom postotku smatra da su zahtjevi poslodavca u suprotnosti s njihovim privatnim životom. Usmjereni su na usklađivanje slobodnog vremena i posla, što ih čini idealnom potrošačkom skupinom.

Za razliku od ostalih generacija, oni su potrošački orijentirani, a tome je pridonijela i ekspanzija kabelske televizije Internet. Prilično su fleksibilni što se tiče mode, stila života i načina na koji komuniciraju s drugim ljudima. Za ovu se generaciju smatra da su najčešće odrasli u obitelji s oba zaposlena roditelja, kao i da su zajedno s njima bili uključeni u kompletan proces kupnje. To uključuje kupnju kako osnovnih životnih namirnica, tako i skupljih i luksuznih proizvoda. Pripadnici generacije Y povezani su s online medijima i vrlo su angažirani u virtualnom svijetu.

razlike među generacijama – znate li kojoj pripadate?

Generacija Z

Generacija Z odrasta u sofisticiranom društvu i okruženju računala. To je generacija koja se od najranijih dana koristi internetom. Njihovo osnovno sredstvo komunikacije su društvene mreže.

Pripadnici ove generacije rođeni su od 1995. do 2012. godine. Najčešće su potomci generacije X, iako među njihovim roditeljima ima i onih koji pripadaju skupini milenijalaca. Generacija Z koristi internet kao alat za stjecanje socijalnih vještina koje zatim primjenjuje u raznim situacijama u svakodnevnom životu. Na taj način stječu znanja o svemu što ih zanima. Adolescenti najviše vremena provode u online komunikaciji, čak i s ljudima s kojima se svakodnevno druže i izvan interneta. Pripadnicima ove generacije korištenje društvenih mreža dio je svakodnevice.

Za razliku od svih prethodnih generacija, mnogi stručnjaci smatraju da generaciju Y i Z karakterizira potpuna usamljenost uzrokovana ekspanzijom interneta.

Sasvim je izvjesno da će se u budućnosti generacije mijenjati, ponekad se možda i međusobno usklađivati, ali će svaka od njih imati svoju specifičnost karakterističnu samo za to razdoblje.

Koliko je koristan ovaj članak?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena / 5. Brojanje glasova:

Još uvijek nema glasova. Ocijenite prvi!

Pošto vam se svidio članak molimo da ga podijelite

Pratite nas na društvenim mrežama

Žao nam je što vam se nije svidio sadržaj. Možete li nam reći zašto?

Pomozite nam da unaprijedimo sadržaj!

Recite nam kako možemo unaprijediti ovaj sadržaj

Možda vas zanima

Novi proizvod Intesa Sanpaolo Banke kreiran za zaposlene mame – [email protected]

Povodom obilježavanja 25. novembra/studenog – Međunarodnog dana borbe protiv nasilja nad ženama Grupa Intesa Sanpaolo odlučila je pokrenuti...

Opraštanje i kako oprostiti i kad se čini nemogućim?

Opraštanje se u većini slučajeva čini nemogućim. Oprost nije nešto što činite za drugu osobu. Radite to isključivo zbog...

ADDIKO / Kupujte na maksimalno 24 rate bez kamata i naknada

Sve je lakše kad se podijeli uz Addiko Mastercard kreditnu karticu… Kupovina na rate od danas je još jednostavnija...

(FOTO) dm dialogicum Sarajevo / Za kraj godine dm u znaku dijaloga

Na novogodišnjem druženju s medijima, održanom 22.12.2022,  kompanija dm drogerie markt predstavila je novi naziv sjedišta kompanije koje...

Trgovanje Bitcoinom: Kako trgovati Bitcoinom?

Ako se pitate kako trgovati Bitcoinom na pravom ste mjestu. Trgovanje bitcoinima iz dana u dan postaje sve popularnije,...

Kako zaraditi od rukotvorina?

Zanima vas kako zaraditi od rukotvorina? Posljednjih nekoliko godina, posebice razvojem društvenih mreža, posebnost u stilu postala je...

Povodom praznika Wiener osiguranje podržalo rad jedanaest inicijativa širom zemlje

Povodom predstojećih praznika Wiener osiguranje VIG finansijski je podržalo rad jedanaest inicijativa u jedanaest gradova naše zemlje. Donacije...

Najavljujemo PIT Adria Summit 2022 u decembru

PIT Adria Summit 2022 – Konferencija, summit, zbor, festival, sajam, sve to i mnogo više toga možete doživjeti...