Trik s prozorima na autu
Kako je gorivo danas preskupo, svi razmišljaju kako uštedjeti gorivo. Što više vožnje, to više zagađenja, pa čak i ako niste previše ekološki nastrojeni, ovi savjeti bi vam mogli pomoći da zadržite koji dinar u džepu.
1. Ne vozite unatrag: Kada stojite u prometu ili ujutro idete na posao, pogotovo kada je vani hladno, držanje motora u praznom hodu je rasipanje goriva i zapravo nije dobro za sam motor. Naravno, savjeti su različiti, u smislu je li bolje ugasiti motor ili ga ostaviti da radi dok vozilo stoji. Neki kažu da ako motor radi na leru dulje od deset sekundi, bolje ga je ugasiti prije ponovnog pokretanja. Drugi kažu da je minuta sasvim u redu, a da se nakon toga gorivo “baci”.
Bez obzira volite li “kratki” ili “dugi” način rada, jednom kada počnete obraćati pažnju na “prazan hod”, iznenadit ćete se koliko često to radite. Potreba za zagrijavanjem motora tako što ćete ga ostaviti da radi na mjestu jedno je od najčešćih zabluda. Moderne motore nije potrebno zagrijavati ni kada je vani hladno. Zapravo, automobil će se brže zagrijati dok se kreće, a zagrijat će se i drugi pogonski sklopovi i ulje u mjenjaču, što predviđaju mnogi zagovornici “vrućeg na mjestu”.
2. Ispraznite prtljažnik: Nemojte se voziti s nepotrebnim teretom u automobilu. Svakih 100 kg tereta povećava potrošnju za oko pet posto. Uklonite nepotrebne stvari iz auta i olakšajte ga što više možete jer što je auto teži to je veća potrošnja goriva.
3. Provjerite tlak u gumama: Probušene gume jedan su od najčešće zanemarenih problema koji uzrokuju povećanje potrošnje goriva. Gume gube pritisak tijekom vremena (oko 1 psi mjesečno) i zbog pada temperature (oko 1 psi na svakih 5 stupnjeva ispod ništice). Ispuhane gume također stvaraju veći otpor kotrljanja (trenje), što više opterećuje motor i uzrokuje da troši više goriva kako bi se vozilo moglo kretati. Zato je potrebno jednom mjesečno provjeriti tlak u gumama.
Tlak se provjerava dok su gume hladne jer zagrijana guma sa zagrijanim zrakom daje lažni tlak. Tlak u gumama je različit od vozila do vozila i od namjene do namjene, pa je najbolje konzultirati se s vulkanizerom ili pročitati u priručniku.
4. Redovito održavanje vozila: Održavanje motora je od velike važnosti za ekonomičnost goriva. Ako je automobilu potreban servis, jednostavno podešavanje paljenja, mješavine zraka i goriva, ubrizgavanja, svjećica i slično može smanjiti potrošnju goriva za oko 4 posto. Također, pazite da se ulje mijenja na vrijeme i da je preporučene kvalitete. Tako možete dobiti još 1-2 posto na nižoj potrošnji.
Iako tuning može puno značiti kada je potrošnja u pitanju, održavanje ionako neće utjecati na ekonomičnost. Jedan od uobičajenih mitova je da će se zamjenom zračnog filtra smanjiti potrošnja. No, to nije točno, barem ne za automobile proizvedene u posljednjih četrdesetak godina. Naravno, pažnja na motor nije jedino što može pridonijeti boljoj ekonomičnosti.
5. “Nacrt”: Kad se vozite u gradu, otvorite prozore. Tako ćete uštedjeti gorivo i uživati u povjetarcu. I ovdje se vodi rasprava je li učinkovitije upaliti klimu ili otvoriti prozore. Dok radi klima crpi energiju iz motora i tako povećava potrošnju goriva, dok vožnja s otvorenim prozorima povećava otpor zraka.
Što je bolje? Iako brzina pri kojoj otpor zraka ima negativniji učinak na potrošnju nego klima uređaj varira od vozila do vozila, općenito se u gradskoj vožnji bolje osloniti na otvaranje prozora, dok je u vožnji poželjno upaliti klimu na autocesti. Brzine na otvorenoj cesti mogu optimizirati potrošnju, ali do određene granice.
6. Pogon 90: Brza vožnja je “smrt” za potrošnju. Brže ćete stići na odredište vozite li 110 km/h umjesto 90 km/h, ali ćete pritom povećati potrošnju goriva za oko 15 posto. Naravno, 90 km/h je prosjek, a izračun idealne brzine za postizanje minimalne potrošnje nešto je kompliciraniji. Idealna brzina gravitira između 65 i 95 km/h, s tim da gornja granica spektra više odgovara sportski orijentiranim automobilima, a donja granica spektra većim i težim vozilima.
7. “Manijačna” vožnja: Kad se promijeni svjetlo na semaforu, malo otpustite kočnicu, pustite vozilo da se kreće prije no što ponovno pritisnete papučicu gasa. Nemojte juriti od semafora do semafora s naglim ubrzavanjima i oštrim kočenjem, na taj način “uništite” gorivo. Umjesto toga, uhvatite zamah vozila i koristite optimalne okretaje radilice kako biste uštedjeli plin (ili dizel). Samo kočenje nije radnja koja dodatno troši gorivo, problem je što se njime smanjuje udaljenost između vašeg vozila i situacije u kojoj ćete morati stati.
Umjesto da držite nogu na papučici gasa, pustite auto da vozi do semafora, a kočnite kasnije kada je to potrebno. Kad se upali zeleno, otpustite kočnicu, ali nemojte odmah “nagaziti”. Umjesto toga, dopustite automobilu da uspostavi brzinu i zatim pritisnite papučicu gasa. Riječ je o nekoliko sekundi, ali ovakav stil vožnje kumulativno može donijeti uštedu. Neki vozači ove “mjere štednje” dovode do krajnjih granica, pa uspijevaju potrošiti samo 2,5 litre goriva na 100 kilometara, prenosi Net.hr.
Preporuka:
Strategija Kako zaraditi novac u online kazinima
Obsidian vs. Pojam: Koja je aplikacija za bilježenje bolja?
Auto zvučnici – Sve što trebate znati o njima
Najbolje Android aplikacije za kodiranje