Kako davati i primati darove u poslovnom svijetu


kako davati i primati darove u poslovnom svijetu


Darivanje je način iskazivanja pažnje, poštovanja i zahvalnosti. Ponekad se šalju i darovi u znak isprike. Često je izazov pronaći adekvatan poklon za prijatelja ili partnera. Važno je da to bude nešto unikatno i u skladu s interesima, željama i osobnošću osobe kojoj darujemo. Većina ljudi koji poklanjaju darove brine i o količini novca koju mogu izdvojiti u te svrhe.

Ako je budžet mali, a važno nam je razveseliti dragog prijatelja ili voljenu osobu, najbolje je izbjegavati jeftine kozmetičke setove, sredstva za čišćenje kućanstva ili darove koji bi mogli povrijediti primatelje. Tu bismo mogli svrstati pojaseve za mršavljenje, proizvode za osvježavanje daha ili neutraliziranje drugih neugodnih mirisa, ali i artikle koji, osim što koštaju malo, ostavljaju takav dojam. No, ako dobro poznajemo osobu kojoj pripremamo dar, male su šanse da pogriješimo. Situacija s darivanjem i primanjem darova u poslovnom svijetu puno je kompliciranija i potrebno je vladati poslovnim bontonom kako bi se stvorila i održala dobra suradnja između poslovnih partnera.

Darovi ~ pravila u drugim kulturama

Mnoge nacije i kulture imaju posebna pravila za davanje i primanje darova. To prvenstveno ovisi o načinu razmišljanja i komuniciranja u pojedinim dijelovima svijeta. U nekim su zemljama darovi dobrodošli, dok su u drugima manje prihvatljivi. Zemlje koje rado sudjeluju u procesu donacija su Rusija, Japan, Koreja, Poljska, Češka, Tajland i druge.

predstavlja

U Japanu se tradicija razmjene darova održala od davnina prilikom sklapanja ugovora. Osim toga, ovaj oblik darivanja službeno je dopušten u zemlji izlazećeg sunca. Daruju se najrazličitiji artikli, poput uredskih sitnica, ulaznica za koncerte i sportska događanja, knjiga raznih žanrova, donacija nekom od humanitarnih fondova, pa čak i darova za novorođenčad. Osim toga, u Japanu se smatra legitimnim poklanjati voće i povrće, slatkiše, čaj, kavu ili plodove mora.

  Kako kontrolirati ljutnju: 11 načina za prevladavanje ljutnje

Međutim, neke tvrtke u Japanu demonstrativno zabranjuju takve darove. Japanci su strogi po pitanju davanja skupih darova jer oni često predstavljaju pokušaj davanja i primanja mita. Smatraju da bi cijena poklona trebala biti između 10 i 25 eura. No, na skupe darove gleda se povoljnije ako dolaze od osoba na višim službenim položajima. U pravilu se darovi u Japanu daju i primaju s obje ruke. Budući da Japanci crvenu boju povezuju sa smrću, treba je izbjegavati pri odabiru poklona.

S druge strane, ljubičasta boja u Nizozemskoj i Grčkoj simbolizira lošu sreću. Bijela, crvena i plava povezana su s činom pokopa u Kini. Što se tiče brojeva, u Kini se broj 4 povezuje sa smrću i treba ga izbjegavati prilikom darivanja, a sličnu konotaciju u Japanu ima i broj 9. U Italiji je vino poželjan dar, dok u nekim zemljama nije. Univerzalni dar s kojim je nemoguće pogriješiti u cijelom svijetu svakako je knjiga povijesnog ili kulturnog sadržaja.

Koliko bi trebali koštati darovi?

Darovi nižih časnika ili srednjih menadžera trebali bi koštati između 10 i 25 dolara. Darovi viših menadžera trebali su se kretati između 25 i 50 dolara. Kada su u pitanju pokloni visokih dužnosnika klijentima na visokim položajima, poželjno je da njihova cijena bude od 50 do 100 dolara. Darovi u vrijednosti većoj od 100 dolara daju se samo u prigodama od velikog značaja.

Prilike za darivanje

Prije svega, najvažnije je da su darivatelj i onaj koji ga prima u dobrim međuljudskim odnosima. Nije preporučljivo slati darove osobama s kojima pregovaramo u vezi sklapanja ugovora. Takva pozornost može se protumačiti kao pokušaj utjecaja na rezultate pregovora.

U poslovnom svijetu čin darivanja postoji da bi se iskazale dobre namjere, kao i da bi se potaknulo oglašavanje, promet ili usluga tvrtke. Ukoliko tvrtka obilježava neki važan događaj, poklonom se pokazuje interes za svog predstavnika i cjelokupno poslovanje tvrtke, što se u poslovnom svijetu jako cijeni.

predstavlja

Prilike za darivanje

Mnogo je razloga za darivanje u poslovnom svijetu. Dar se može uručiti kao čestitka za rođenje djeteta, za vjenčanje, za otvaranje nove tvrtke, za stjecanje višeg znanstvenog zvanja ili za veliko postignuće kao što je prodaja milijuntog primjerka proizvoda.

  Trgovanje Bitcoinom: Kako trgovati Bitcoinom?

Povod može biti pojavljivanje na televiziji, objavljivanje publikacije u novinama ili časopisima, dobivanje novog posla, odlazak u mirovinu. Također, povod za darivanje mogu biti veći kućni ljubimci, kupnja skupljih nekretnina ili automobila. Daje se i kao znak zahvalnosti za prezaposlenost, kao rezultat dobivanja poziva na poslovni ručak ili za dobro obavljen posao. Poklon može biti i znak isprike za nanesenu uvredu ili nedolazak na važan sastanak.

Vrste darova

Odlučimo li se za cvijeće, treba imati na umu da se svježe rezano cvijeće šalje na kućnu adresu, a aranžirano na radno mjesto. Poslovni darovi ne smiju imati intiman karakter. Najbolje je pokloniti bilježnicu ili dobru olovku. Alkohol nije poželjan, međutim, ako poznajemo okus osobe kojoj ga poklanjamo, nećemo pogriješiti. Također je važno da darovi budu lijepo upakirani.

Kako pravilno dati dar?

Ritual darivanja jednako je važan. Poklon je moguće popratiti lijepim riječima ispisanim na kartici. Treba ga zapakirati u kuvertu koju ćemo priložiti uz poklon. Najbolje je poklon osobno uručiti. Novčana nagrada je najprikladniji dar za zaposlenike. Darovi bi trebali pokazati prestiž tvrtke, biti povezani s onim što tvrtka radi.

Predstavljanje podređenima

Podređenima se može zahvaliti pozivom na poslovni ručak, ali bolje od toga je javna pohvala zaposlenika. Zaposlenicima se usmeno čestitaju rođendani. Ako u tvrtki vlada obiteljska atmosfera, darovi su obavezni za važne datume u životu kolega. Za vjenčanja se poklanjaju prigodne čestitke, a vredniji poklon je obavezan samo ako smo na popisu uzvanika. Šefove ne treba darivati! Ako je kolektiv ipak jedinstven u odluci da se menadžeru pokloni, važno je da se prije toga dogovore.

Kako pravilno primati darove?

Kada primimo dar, osnovna pristojnost nalaže da kažemo hvala. Svaki dar treba prihvatiti s izrazom zadovoljstva, čak i ako nam predmet uopće ne treba. Kada primimo dar od klijenata, trebali bismo ga podijeliti s kolegama ili podređenima ako je moguće. Ako je dar preskup, potrebno ga je odmah vratiti uz dopis u kojem ćemo uljudno objasniti razlog povrata.

kako davati i primati darove u poslovnom svijetu

Kad sljedeći put budete davali ili primali darove, znajte da način na koji to radite govori prije svega o vama kao osobi. Stoga pokušajte primijeniti pravila dobre poslovne kulture i bontona.

  Prevedite web stranicu na strani jezik ~ što trebate znati?

Koliko je koristan ovaj članak?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena / 5. Brojanje glasova:

Još uvijek nema glasova. Ocijenite prvi!

Pošto vam se svidio članak molimo da ga podijelite

Pratite nas na društvenim mrežama

Žao nam je što vam se nije svidio sadržaj. Možete li nam reći zašto?

Pomozite nam da unaprijedimo sadržaj!

Recite nam kako možemo unaprijediti ovaj sadržaj

Ako smatrate da sadržaj objavljen na našem krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu [email protected] Materijal poslati na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i naš porta nema obavezu postupiti po istim.

Možda vas zanima

Kako biti sretan, ispunjen i pozitivan

Sreća je cilj kojem svi teže. Biti sretan nije nešto što postižete i to je to,...

Kako se izvući iz depresije i izaći iz začaranog kruga?

U 21. stoljeću stanje depresije ne smije biti tabu tema. O tome treba razgovarati, potražiti stručnu...

Kako crte lica otkrivaju karakter ljudi

Istraživali smo kako crte lica otkrivaju karakter ljudi. Ako se pitate što možete saznati o osobi...

Zarada od hobija

Zarada od hobija je sve popularnija na našim prostorima. U svijetu je zarada od hobija već odavno moguća...